Slide05

De Mierlo-Houtenaar 2015

mierlohoutenaars-2015-730x687

Ingrid van Hoof – Raymakers MierloHoutenaar van het jaar 2015

Voor de eerste keer sinds de renovatie, is zondag 3 januari in het volledig vernieuwde wijkhuis De Geseldonk in Mierlo-Hout de traditionele nieuwjaarsreceptie gehouden. Namens het bestuur en leden van de wijkraad Mierlo-Hout heette voorzitter Jan Drouen vele wijkbewoners van harte welkom. Tijdens de bijeenkomst werd voor de derde keer de onderscheiding MierloHoutenaar uitgereikt, een onderscheiding in het leven geroepen om stil te staan bij de vele vrijwilligers die zich met hart en ziel inzetten voor Mierlo-Hout en zijn bewoners.

Alvorens tot officiële uitreiking over te gaan reikte Drouen aan de weduwe van de dit jaar overleden ‘duizendpoot’ van Mierlo-Hout, Toon van de Kam, postuum De MierloHoutenaar uit voor alle inzet die Van de Kam voor de wijk heeft getoond. Drouen haalde enkele belangrijke zaken aan, op het verlanglijstje van de wijkraad het komend jaar: ‘Om de leefbaarheid een extra impuls te geven, is het belangrijk dat we er samen de schouders onder zetten. Een bindende rol hierin is zeker weggelegd voor de prachtig opgeknapte “Geseldonk”.

Nominaties

De jury bestaande uit wethouder Frans Stienen, Pastoor van de Laar, Henk van de Westerlo, Joke van Eemeren, Cor van Rijsingen en Jan Drouen moest zich dit jaar buigen over tien nominaties, waaronder drie nominaties voor groeperingen. Genomineerd voor groepering 2015 waren: Jeugddisco Mierlo-Hout, Scouting Mierlo-Hout en Zij-Actief Mierlo-Hout. Scouting Mierlo-Hout werd uiteindelijk uitgeroepen tot Groepering van het jaar. Genomineerden voor MierloHoutenaar 2015 waren: Chris van der Heijden, Ingrid van Hoof – Raymakers, Piet Raaijmakers, Berry Smits, René Baggermans en Reggie Spoormakers. Ingrid van Hoof – Raymakers werd uiteindelijk gekozen tot de MierloHoutenaar 2015. Naast de € 500,00 die zij beschikbaar mag stellen aan één of meerdere groeperingen binnen de wijk en de persoonlijke prijs, krijgt zij ook het kunstwerkje. De jury prees al haar vrijwillige werkzaamheden: binnen de parochie is zij penningmeester van het Damiaanbestuur, lector, avondwake groep, vrijwilligster in de pastorie, begeleidster tijdens het misdienaarsuitstapje en is zij betrokken bij de organisatie van de vrijwilligersavond. Ze is trainster en wedstrijdsecretaris bij volleybalvereniging Polaris. Verder is Ingrid als penningmeester verbonden aan een belangrijk project in de derde wereld: Mabhlalane-mthembu foundations.